Udfordring
Kim Eriksen har de sidste 10 år været direktør for og medejer af Morfars.dk og har været med til at opbygge virksomheden til hvad den er i dag. Kim kom til Margin & Sons for at blive udfordret omkring optimering af driften. Han mente han allerede havde godt styr på tingene, men syntes det kunne være interessant at blive udfordret.Virksomheden
Morfars.dk har over de sidste 10 år etableret sig som Nordens førende forhandler af fjernstyret legetøj og biler.Opgaven
I forbindelse med dialogen gav Kim os udfordringen – “find nogle steder i min drift, hvor jeg kan gøre det bedre end jeg gør det i øjeblikket.” Som den indledende fase gennemgik vi de 11 forskellige primære og sekundære aspekter af driften af forretningen og lavede en posteringsanalyse over Morfars.dk faktiske omkostninger over en årrække.Findings
I forhold til vores normale benchmark tal lå Morfars.dk klart over det normale index for en virksomhed af deres størrelse. Men selvom udgangspunktet var rigtig godt, så var der alligevel en række steder, hvor forretningen kunne forbedres.I alt blev der fundet 3 steder hvor det helt konkret var muligt at forbedre forretningen:
- ROI for online omkostningerne
- Nedbring af omkostninger til emballage
- Lagermateriel og placering af produkter
Resultater
Udover den direkte kontaktebesparelse gennem ovenstående forbedringer blev der samtidig opstillet og beregnet KPI for den driftsmæssige side af shoppen. Det gælder blandt andet ”Pris per pakke gennem systemet”, som reelt er den minimale margin et produkt skal sælges for, for at give overskud.Margin & Sons har gennem deres arbejde hjulpet mig med at få en dybere forståelse for min forretning og har hjulpet mig til at spotte en række uhensigtsmæssigheder i driften der kostede mig nok penge til jeg i dag er en meget tilfreds kunde.Jeg vil under alle omstændigheder fortsætte med at bruge dem til at få endnu mere styr på min forretning og øget min indtjening, for som jeg ser det, så er Margin & Sons en bedre investering end både mere trafik og konverterings-optimering.Kim Eriksen, Morfars.dk